Upptäck jobb och utbildningsmöjligheter på Bazaren-mässan
Bazaren, Sveriges största jobb- och utbildningsmässa, arrangeras den 13-14 februari och förväntas locka omkring 11 000 besökare. Region Stockholm, som är en av huvudarrangörerna, deltar tillsammans med nästan hundra andra […]
Ryska-Svenska & Svenska-Ryska
Sedan 2000 tillhandahåller vi professionella skriftliga översättningar från svenska till ryska och från ryska till svenska. Vi översätter texter och dokument för svenska och ryska företag och myndigheter samt för privatpersoner. ”Veles” – en kombination […]
Gamla Lidingöbron kan rasa
Tågtrafiken på Gamla Lidingöbron planeras släppas på i april nästa år. Provkörningar drar igång redan i höst men nu varnar KTH-professor för att bron kan hamna i vattnet. Arbetet med […]
Datatjänster i Stockholm
• Service på plats. – En dator som inte startar, hänger sig eller är allmänt långsam behöver nödvändigtvis inte vara trasig bortom räddning. Kom in till oss med din trasiga […]
Allt om Stockholm: Kultur, Nöje och Företag
Utsedda vinnare av Gyllene Äpple 2024
Prisvinnarna vid Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser 2024
Vinnersna av Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser för 2024 har belönats för deras insatser inom förbättringsarbete för Region Stockholm. Dessa priser syftar till att erkänna och inspirera till förbättrad praxis i olika verksamheter.
Carina Holmberg, distriktssköterska vid Hässelby vårdcentral, har mottagit medarbetarpriset för sitt engagemang i att minska utskrivningen av beroendeframkallande mediciner genom ett teambaserat arbetssätt. Hennes arbete har resulterat i en betydande nedgång i förskrivningen, vilket har förbättrat patienternas välmående. Hon och hennes kollegor har skapat en säkrare arbetsmiljö och bättre patientmöten genom att arbeta nära i team där de kunnat stödja varandra i beslutsprocesser.
Shirin Al-Asmar Karlsson, klinikchef för Folktandvården inom Handen Ortodonti, Sollentuna Ortodonti och Eastman Ortodonti, erhåller ledarpriset. Shirin prisas för hennes holistiska, strukturerade ledarskapsstil som har bidragit till utveckling av både arbetssätt och arbetsmiljö. Hennes förmåga att göra operationella förbättringar och införa digitala möten har både minskat väntetider och förbättrat servicen för patienterna.
Genom dessa insatser har både Carina och Shirin visat hur samarbete och innovation kan få stor betydelse för personalen och deras verksamheter, och hur det kan leda till betydande förändringar som gynnar patienterna och deras behandling.