Skapa en Logotyp i Stockholm
Och nu vill vi presentera våra kompisar! En logotyp är väldigt viktig för ett företag. Logotypen behöver ha sin stil. Beroende på vad företaget håller på med kan logotypen vara […]
REKLAMFILM I STOCKHOLM OCH I HELA SVERIGE
Reklamfilmskapande En fin reklamfilm som visas upp på skärmen i receptionen eller hallen kan bli till en viktig detalj av företagets interiör och kan tyda på att ditt företag arbetar […]
EU-bidrag till kulturarbetare i Sverige
Kultur- och hälsoplattformen, delvis finansierad av EU-kommissionen, har till syfte att främja samarbete mellan kulturaktörer och hälsosektorn genom att erbjuda stipendier. Dessa stipendier ger möjlighet för konstnärer och kulturskapare att […]
Tillverkning av fnöske
Ett av de äldsta sätten att göra eld är att använda sig av eldstål och flinta. Vid sidan av stål och flinta behövdes även fnöske för att fånga upp gnistan. […]
Allt om Stockholm: Kultur, Nöje och Företag
Upptäck jobb och utbildningsmöjligheter på Bazaren-mässan
Bazaren, Sveriges största jobb- och utbildningsmässa, arrangeras den 13-14 februari och förväntas locka omkring 11 000 besökare. Region Stockholm, som är en av huvudarrangörerna, deltar tillsammans med nästan hundra andra utställare. Syftet med mässan är att skapa möten som leder till arbetstillfällen eller studier, och Region Stockholm arbetar aktivt för att matcha besökarnas kompetens med arbetsmarknadens krav. Bland utställarna finns ett brett spektrum av utbildningsanordnare och arbetsgivare som erbjuder lediga positioner inom olika yrkesområden. Bazaren, som hålls på Stockholm Waterfront Congress Centre, är gratis och öppen för alla. Region Stockholm koordinerar evenemanget i samarbete med Arbetsförmedlingen, Länsstyrelsen Stockholm och NyföretagarCentrum Stockholm för att främja sysselsättning och studiemöjligheter. På mässan finns också personal från Arbetsförmedlingen som informerar om aktuella arbetsmarknadsutbildningar. För första gången företagare ger NyföretagarCentrum Stockholm råd om hur man kan starta och driva företag framgångsrikt. Bland utställarna finns en gemensam tro att dessa möten är viktiga för att se nya anställningsmöjligheter uppkomma varje år. Julika Lamberth, tillväxtchef på Region Stockholm, uttalar sig om den pågående arbetsmarknadsutmaningen och betonar vikten av att öka tillgången på kompetens för att stärka regionens konkurrenskraft. Enligt henne kan Bazaren spela en nyckelroll i detta arbete. Anders Ljunggren från Arbetsförmedlingen lyfter fram vikten av att inspirera och ge praktiska råd till besökarna, så att de kan utnyttja mässan till max för att avancera i sina karriärer eller arbetsliv.