Stockholmsregionen förnyar ramverket för gröna obligationer och behåller toppbetyget
Region Stockholm uppdaterar ramverket för gröna obligationer Region Stockholm har uppdaterat sitt ramverk för gröna obligationer för fjärde gången och behåller det högsta betyget. Detta ramverk, som har minskat antalet […]
Ny uppgörelse om cykelväg mellan Bergshamra och Roslagstull
För att förbättra upplevelsen på vår webbplats använder vi cookies. Om du vill veta mer om hur vi hanterar cookies, klicka här för mer information. Vi använder cookies! För att […]
Swedish Royal Armoury – Livrustkammaren
The Royal Armoury is the oldest museum in Sweden, established in 1628 by King Gustav II Adolph when he decided that his clothes from his campaign in Poland should be […]
Fjärilshuset – en tropisk regnskog i Stockholm
Idag besökte jag Fjärilshuset i Hagaparken för att återigen kliva in i en varmare miljö (jag var ju i Edvard Anderssons växthus i Bergianska senast). Här finns flera olika trädgårdsrum här inne och inne […]
Allt om Stockholm: Kultur, Nöje och Företag
Utsedda vinnare av Gyllene Äpple 2024
Prisvinnarna vid Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser 2024
Vinnersna av Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser för 2024 har belönats för deras insatser inom förbättringsarbete för Region Stockholm. Dessa priser syftar till att erkänna och inspirera till förbättrad praxis i olika verksamheter.
Carina Holmberg, distriktssköterska vid Hässelby vårdcentral, har mottagit medarbetarpriset för sitt engagemang i att minska utskrivningen av beroendeframkallande mediciner genom ett teambaserat arbetssätt. Hennes arbete har resulterat i en betydande nedgång i förskrivningen, vilket har förbättrat patienternas välmående. Hon och hennes kollegor har skapat en säkrare arbetsmiljö och bättre patientmöten genom att arbeta nära i team där de kunnat stödja varandra i beslutsprocesser.
Shirin Al-Asmar Karlsson, klinikchef för Folktandvården inom Handen Ortodonti, Sollentuna Ortodonti och Eastman Ortodonti, erhåller ledarpriset. Shirin prisas för hennes holistiska, strukturerade ledarskapsstil som har bidragit till utveckling av både arbetssätt och arbetsmiljö. Hennes förmåga att göra operationella förbättringar och införa digitala möten har både minskat väntetider och förbättrat servicen för patienterna.
Genom dessa insatser har både Carina och Shirin visat hur samarbete och innovation kan få stor betydelse för personalen och deras verksamheter, och hur det kan leda till betydande förändringar som gynnar patienterna och deras behandling.